You are currently viewing החלפת סליל כרית אוויר

החלפת סליל כרית אוויר

שיפוץ / החלפת סליל כרית אוויר

שירות שיפוץ והחלפת סליל כרית אוויר במעבדת הרכב של קאר צ’ק לכל סוגי הרכב

ישנה בעיה בסליל כרית האוויר ברכב? בקאר צ’ק אנו מספקים שירות שיפוץ / החלפת סליל כרית אוויר לכל סוגי הדגמים במחיר המשתלם בישראל. השירות כולל התקנה מקצועית ואחריות מקיפה ארוכת טווח. 

חשבתם פעם איך המערכות האלקטרוניות ברכב עובדות כראוי גם בעת סיבובי ההגה? איך חוטים לא מסתבכים או נקרעים? או חיבורים לא נקטעים? ובכן, בדיוק לצורך תפקודה התקין של המערכת בהגה קיים סליל כרית האוויר ( או בשמו השני – שעון קפיץ).

רכיב הסליל נראה כמו ספירלה או קפיץ וכולל בתוכו חוטים במנח שטוח, שצד אחד שלהם מתחבר לחיווט ההגה, וצד שני לפיקוד גלגל ההגה. הסליל מותקן בדרך כלל מאחורי בסיס ההגה. מבעת סיבוב ההגה נוצר ריווח בסליל וכך נשמר החיבור החשמלי בין המערכות בהגה: הצופר, כרית האוויר, פיקוד ההגה ועוד.

החלפת סליל כרית אוויר

סימנים לתקלה בסליל כרית אוויר

  • נורית כרית אוויר דולקת – סימן המעיד לעיתים קרובות על תקלה בסליל כרית האוויר. במקרים אחרים הנורית דולקת בעקבות תקלה בכפתורי ההגה ועוד.
  • נורית כרית אוויר מהבהבת או נדלקת לסירוגין – סליל כרית אוויר תקול שכנראה עובד רק במצבי הגה מסויימים.
  • רעשי שפשוף או חריקה מתוך ההגה – מעידים לעיתים על תקלה כגון התנתקות של אחת מהרצועות בהגה, שיכולות להיכנס אל הסליל ולגרום לתקלות בו.
  • צופר לא מתפקד – מצב שעלול להיות מסוכן ומעיד לעיתים על בעיה בסליל כרית האוויר.
  • מערכת בקרת יציבות לא מתפקדת – מצב שמתרחש לעיתים בעקבות סליל שבור.

מה עושים?

לרוב יהיה צורך להחליף את סליל כרית האוויר. במקרים פחות שכיחים ניתן לתקן את הרכיב אף באופן כללי מומלץ להחליפו בעת תקלה. חשוב לא להמתין ולהגיע למוסך בהקדם: נסיעה עם כרית אוויר שלא פועלת עלולה להיות מסוכנת. כנ”ל במקרים של צופר שלא מתפקד.

עלות החלפת סליל כרית אוויר

החלפת סליל כרית אוויר היא עבודה לא מסובכת ומחירה נקבע בדרך כלל בהתאם לעלות החלק החלופי. מחירו של סליל כרית אוויר מתחיל בד”כ מ- 200 ₪ (לא כולל עבודה) ויכולה להגיע ל- 900 ואפילו 1,000 ₪.

למחי שבוחר להחליף את הסליל באופן עצמאי, מומלץ לעקוב אחר הוראות היצרן לצורך השבתת כרית האוויר באופן בטוח. השבתה לא נכונה של הכרית עלולה לגרום לפיצוץ כרית האוויר ולפציעה חמורה.

כתיבת תגובה