You are currently viewing החלפת ממיר קטליטי

החלפת ממיר קטליטי

החלפת ממיר קטליטי - כל מה שחשוב לדעת

באילו מקרים נצטרך להחליף את הממיר? ואילו סוגי ממירים קיימים?

הממיר הקטליטי הוא רכיב במערכת הפליטה ברכב והוא אחראי על הפחתת הזיהום שמוציא הרכב מתוך האגזוז. רכב ללא ממיר קטליטי מזהם פי 10 מרכב שמותקן בו הממיר. החל משנת 1994 מחוייב כל רכב בהתקנת של הממיר. ברכבים החדשים יותר הממירים ממוקמים קרוב יותר למנוע – ובחלקם ממש בסעפת הפליטה, מה שמפעיל את הממיר בזמן קצר יותר והופך את תפקודו ליעיל יותר. קיימים כמה שלבים בתקני הממירים, המתקדם שביניהם הוא תקן יורו 5.

החלפת ממיר קטליטי

תקלות נפוצות בממיר הקטליטי

פעולתו של הממיר הקטליטי היא קבלת גזי הפליטה מהמנוע, סינונם, והוצאתם ברמת זיהום פחותה באופן משמעותי. ישנן תקלות נפוצות שעשויות להיווצר בממיר משלל סיבות. הנה כמה מהן:

  1. סתימה בממיר הקטליטי – יכול להתרחש משלל סיבות. השכיחה שביניהם היא בלאי ושחיקה בממיר, שגרמו לסתימתו.
  2. פגיעה פיזית בכוורת הממיר (החלק הפנימי) ובמתכות האצילות שבמממיר מה שמחייב החלפה.
  3. התכה / שבירה של הממיר הקטליטי – נגרמת כאשר סליל הצתה במערכת אינו תקין, וכתוצאה מכך נכנס דלק שלא נשרף אל מערכת הפליטה. פעמים רבות נגרמת התכה ופירוק של הרכיב, שחלקיו עשויים להיתקע באגזוז ולגרום לרכב “לקרטע”.
  4.  

החלפת ממיר קטליטי

במקרה של תקלה בממיר עצמו הטיפול הנכון הוא להחליף את הממיר. ניתן להחליף את הממיר בממיר מקורי אך הזמינות שלו נמוכה והוא יקר מאוד, או בממיר חליפי תואם מקורי או בממיר מפירוק (מה שלא מומלץ כי איננו יודעים את טיב הממיר וכי ממיר נשחק עם הזמן ואין טעם להשתמש בממיר מרכב שגמע קילומטרים רבים). האופציה האידיאלית היא ממיר חליפי תואם מקורי אמריקאי או מאירופה, ממירים אלו מוצעים במחיר נמוך יותר מהמקורי ומחזיקים לאורך זמן.

ניקוי

ניקוי הממיר זוהי פעולה אפשרית אך לא מומלצת לרוב מכיוון שמדובר בפעולה זמנית בלבד. באמצעות חומר ניקוי ייעודי מתבצע ניקוי אם זה על ידי אקדח לחץ או על ידי אינפוזציה ישירות לסעפת. במידה והממיר נסתם כתוצאה מבלאי ושחיקה ועקב פגיעה בתפקוד של המתכות האצילות או אם ישנה פגיעה בכוורת הממיר הניקוי לא יעזור לאורך זמן.

שאלות ותשובות

עלות הממיר הקטליטי מגיעה בדרך כלל יחד עם עלות ההתקנה שלו. המחיר הממוצע במוסכים נע בסביבות 1,700 ₪. 

בחלק מדגמי הרכב מורים היצרנים להחליף את הממיר מידי ק”מ מסויים שעשה הרכב. במקרים אחרים, יש צורך להחליף ממיר אם הוא הותך (נשבר), נסתם או התפרק מסיבה כלשהי או שכבר אינו מתפקד כראוי ותהליך הניקוי לא סייע בעניין.

ניקוי ממיר הוא פתרון זמני בלבד, כי סתימה או פגיעה בממיר משמעותה אי תפקוד תקין של הממיר. כך שהניקוי יסיר את החלקיקים המזהמים לפרק זמן קצר, הממיר ימשיך לזייף, הסתימה תחזור והרכב עלול להיכשל בבדיקת זיהום אוויר.

כתיבת תגובה