בדיקת מים ברכב

בדיקת מים ברכב היא בדיקה חיונית מאוד שחשוב לדעת איך מבצעים בצורה נכונה ובטוחה. את בדיקה זו נבצע במקרים והרכב התחמם וכן על בסיס קבוע במסגרת בדיקה שגרתית של שמן ו-מים ברכב. כך תבצעו את הבדיקה בעצמכם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

בכל רכב ישנה מערכת קירור, שתפקידה לקרר את המנוע על מנת לשמור על טמפרטורה אחידה ולמנוע את חימום יתר של המנוע, שיכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים. ה”מים” המצויים במערכת זו הם לא מים רגילים – אלא נוזל ייחודי שאינו מתאדה ואינו קופא, ומרקמו שמנוני. מחסור בנוזל זה ברכב עלול לגרום לנזקים במנוע. לכן, במקרים שנראה כי הרכב מתחמם יש לבדוק את נוזל הקירור. רצוי גם לבצע בדיקה שגרתית של שמן מים לפחות פעם בשבוע.

איך בודקים מים ברכב?

  1. כלל ראשון: את הבדיקה יש לבצע כאשר הרכב התקרר! לכן, יש להמתין לפחות 30 דקות מרגע כיבוי המנוע ועד לביצוע הבדיקה.
  2. שימו לב שהרכב חונה על משטח ישר ואינו נוטה לצדדים
  3. פתחו את מכסה המנוע
  4. במידה ויש מיכל עיבוי ברכב: ודאו שמפלס המים מצוי בטווח שבין נקודות המינימום והמקסימום. במידה והמפלס מתקרב למינימום, מלאו אותו.
  5.  במידה וברכב אין מיכל עיבוי: מצאו את פקק הרדיאטור, לחצו אותו פנימה וסובבו. ודאו שיש מים בפיה. אם אין – הוסיפו נוזל. ברכב מסוג זה ישנו מיכל נוסף הנקרא “מיכל עודפים” – יש לשים לב שהוא מכיל מים, ואם לא – למלא.
  6. במידה ומיכל המים מרוקן לגמרי או שאין כלל מים בפיית הרדיאטור: ייתכן ישנה נזילה או תקלה אחרת ברכב –
  • ניתן להוסיף נוזל בכדי לבדוק בתוך כמה זמן הם מתרוקנים וכך לאמוד את חומרת הנזילה
  • אם הנזילה איטית, ניתן להוסיף נוזל ולגשת למוסך בהקדם
  • במידה ולא נשארו לך נוזל קירור – ניתן להוסיף מים רגילים ולבדוק את חומרת הנזילה, וכן ליסוע עם מים רגילים למוסך הקרוב.
  • אם הנזילה מהירה – אל תתניעו את הרכב והזמינו גרר. כך תימנעו נזק חמור למנוע.

כדאי לדעת

  • מומלץ לבדוק מידי שבוע-שבועיים את מצב המים ברכב. בדיקה יכולה לאתר נזילות ולמנוע נזקים בלתי הפיכים למנוע.
  • צבעו של נוזל הקירור משתנה מרכב לרכב. ברכבים בייצור גרמני או יפני הנוזל יהיה בצבע אדום, וברכבים בייצור קוריאני צבעו יהיה ירוק. ישנם רכבים שצבע הנוזל בהם הוא כחול.
  • בכל מקרה של מחסור חוזר במים – יש לגשת למוסך ולמצוא את התקלה או הנזילה שגרמו לכך.

סרטון הדרכה