You are currently viewing החלפת מדחס לרכב

החלפת מדחס לרכב

החלפת מדחס לרכב - מדריך טכני

איך מחליפים מדחס לרכב? מדריך טכני שלב אחר שלב (רצוי שיבוצע על ידי גורם מקצועי)

המדחס נחשב לחלק החשוב ביותר במערכת המיזוג ברכב, שמבטיח את זרימתו של האוויר הקר באופן תקין. מזגן שמתקשה להוציא אוויר קר, מרעיש או לא עובד כלל יכול להיות פעמים רבות תוצאה של מדחס מקולקל. 

אם גם אתם אוהבים לתקן דברים ברכב באופן עצמאי, לפניכם מדריך להחלפת מדחס שתוכלו לבצע בעצמכם. לאחר מכן, מומלץ להגיע למוסך לבדיקות תקינות המערכת.

שיפוץ מדחס 123

מומלץ להצטייד בכפפות ומשקפי מגן בעת ההחלפה.

לצורך ההחלפה יש להכין: סט ברגים, גז קירור, משאבת ואקום וכמובן – מדחס חדש (או תיקון מתוקן).

התהליך: איך מחליפים מדחס לרכב?

  • ראשית, יש לנקז את מערכת מיזוג האוויר ולייבשה היטב.
  • לאחר מכן, יש צורך להרים את הרכב מעלה (בעזרת ג’ק או באופן אחר) על מנת להיכנס תחתיו ולהוציא את המדחס התקול באמצעות הברגת המערכת החוצה. לאחר ההוצאה, יש לבדוק האם ישנן דליפות כלשהן במערכת, זיהום או לכלוך. בשלב זה, חשוב לשים לב ששום לחות לא תישאר במערכת המיזוג. חלקים מלוכלכים שלא ניתנים לניקוי – עדיף להחליפם ולמנוע בעיות נוספות.
  • לפני הרכבת המדחס המחודש בחזרה לרכב, יש לרוקן את נוזל השמן הישן, ורק על פי הוראות היצרן – למלא בתוכו בחזרה את סוג השמן הנכון ובכמות הרצויה. בטרם ההרכבה, יש להחליף את טבעות ה- O ומומלץ גם להתקין משטח פילטר בשסתום היניקה.
  • את המדחס המחודש יש להתקין מחדש למקום ממנו הוצא. 
  • לאחר ההרכבה, מומלץ להביא את הרכב למוסך. שם יבדקו את מצב המערכת על ידי משאבת ואקום, לבדיקת נזילות או דליפות וימלאו מחדש את גז המזגן. חשוב לשים לב שהשימוש במשאבת הואקום ומילוי הגז נעשים לפי הוראות היצרן של הרכב.
  • לאחר התהליך, מומלץ לבצע נסיעת מבחן לרכב ובמהלכה להדליק את המזגן על מצב קירור, בטמפרטורה הנמוכה ביותר שלו. כך ניתן לקבל תמונת מצב על פעולת המערכת ותקינותה.

חשוב לדעת

  • עם החלפת המדחס יש לשטוף היטב את כל מערכת המיזוג על מנת להסיר גופים זרים מהמערכת. על מנת לשמור על ניקיונה, מומלץ להתקין מסכי פילטר בצינור היניקה, שימנעו כניסת לכלוך או מזהמים אחרים לתוך המערכת.
  • במידה והתקלות ממשיכות גם לאחר התקנת המדחס החדש, כדאי להגיע למוסך לצורך התיקון עד אז משימוש במזגן.

כתיבת תגובה