איך לחסוך בדלק?

טיפים שימושיים להפחתה בצריכה ובהוצאות דלק ברכב

את עליית מחירי הדלק המתמידה, אין ספק שאנחנו חשים היטב בכל אחד מהביקורים שלנו בתחנת בדלק, אבל, סביר להניח שזה עדיין אינו סותר את הצורך שלנו בשימוש ברכב. מקריאת לא מעט מקורות מידע מוסמכים ברשת, מסתבר כי גם מבלי להשבית את הרכב לגמרי או לצמצם את הנסיעות הנדרשות, עדיין ניתן לחסוך אלפי ש”ח בהוצאות השנתיות של הדלק, בזכות שינויים בהרגלי הנהיגה שלנו.

איך לחסוך בדלק

מלאו דלק במיכל הדלק ושימו לב למד הקילומטר. חלקו את מספר הק”מ שנסעתם במס’ הליטר שצרכתם. למשל, אם מילאתם 30 ליטרים דלק ונסעתם באמצעותם 360 קילומטרים, צריכת הדלק שלכם תהיה 12 קילומטרים לכל ליטר – 360/30 = 12 ק”מ לליטר. אם גיליתם שצריכת הדלק שלכם גבוהה מהממוצעת לרכב שנתוניו זהים לרכב שלכם, הנה מספר דברים שתוכלו לעשות:

סעו לאט יותר

הכלל הראשון והמשותף בכל ההמלצות הנוגעות לחיסכון בצריכת דלק הוא הפחתת מהירות הנסיעה גם בכבישים המהירים. זאת, מאחר ונהיגה במהירות ממוצעת העומדת על 90 קמ”ש (במקום אותם 100-110 קמ”ש להם הייתם רגילים עד כה), מסוגלת להפחית בבין 10% ל-20% צריכת דלק ממוצעת של רכב. אם נסתכל על כך בזווית ראיה רחבה יותר, בחישוב השנתי המדובר על חיסכון של בין 150 ל-300 ליטר עבור רכב עם מנוע בנזין (ובמקרים של רכבי המונעים במנוע דיזל – הכמויות גדולות אפילו יותר). תרגמו את כמות הדלק לש”ח על פי רמת המחירים הנוכחית ותגלו שמה שחסכתם מסוגל להוות בסיס לא רע לחופשה זוגית צנועה…

רוקנו את תא המטען מדברים שאינם חיוניים בו

משקל עודף של הרכב, אף הוא, גורם להעלאת צריכה לא נחוצה של דלק. אם אתם, בדומה למרבית הישראלים, מסוג האנשים שסוחבים איתם ברכב בכל נסיעה את כסאות הים והשמשייה (גם בחורף), את ארגז הכלים (על כל צרה שלא תבוא), את אביזרי הניקוי של המכונית ועוד לא מעט ג’אנק שאתם מתעצלים להעלות הביתה, חשוב לדעת שכל המטען העודף והלא נחוץ הזה עלול להעלות צריכת דלק של רכב אפילו עד ל-5% אחוזים! גם כאן, המדובר בסכום נאה, שבטוח יש לכם דרך טובה יותר להוציא אותו…

בדקו לחץ אוויר בצמיגים והתאימו אותו להוראות היצרן

סקרים שנערכו בישראל מוכיחים כי הישראלים אינם מקפידים לנפח את צמיגי הרכב שלהם כנדרש, ולרוב, המדובר בצמיגים שאינם מנופחים מספיק (כלומר – מתחת ללחץ הנדרש). לחץ אוויר שאינו מדויק בצמיגים נחשב כאחד מהגורמים השכיחים ביותר לבלאי המהיר של הצמיגים ולסכנת פיצוץ של צמיג בעת הנסיעה. מעבר לעלויות הגבוהות של צמיגים שחייבים להיות מוחלפים בשל הבלאי המהיר, לניפוח ברמת הניפוח הנכונה ישנה גם חשיבות בהיבטים של צריכת דלק – לצמיגים אשר אינם מנופחים כהלכה ישנה התנגדות גבוהה לנסיעה, דבר, שבאופן הגיוני, מעלה צריכת דלק. למשל, רכב שארבעה צמיגיו מנופחים בלחץ הנמוך ב -6 PSI מהמומלץ, עלול לסבול מצריכת דלק הגבוהה ב-10% מרכב שצמיגיו מנופחים כנדרש!

וזה, כאמור, עוד לפני להתייחס לבלאי הצמיגים המואץ ולהשלכות הבטיחותיות שיש לניפוח הלא מתאים. הקפידו לבדוק לחץ אוויר בצמיגים לפחות פעם בשבוע.

פתחו את החלונות בעת הנסיעה בכבישים עירוניים

הפעלת מזגן מעלה, באופן משמעותי, את צריכת דלק של רכב, את זה – כולם יודעים. אבל, יש לזה גם חלק שני, שפחות ידוע לציבור – בכבישים המהירים עדיף להפעיל את המזגן, מכיוון שפתיחת חלונות בעת נסיעה מהירה פוגעת ביעילות האווירודינמית של רכב, ואף עלולה להעלות, במהירויות הגבוהות, את צריכת הדלק שלו בכ-20% ויותר!