תיקון שריטות ברכב

סוגי שריטות, שיטות תיקון ועלויות

למרות ששריטה בצבע החדש של הרכב עלולה להיות מרגיזה למדי, עם מרבית השריטות שלעל הרכבים שלנו, אנחנו, נחיה, בהשלמה יחסית, במקרים רבים, לאחר זמן-מה, פשוט לא נשים אליהן לב יותר. בשאר השריטות, הבולטות יותר, אלו שאנחנו, בשום פנים ואופן, לא מצליחים להתרגל לקיומן, ניתן לטפל ולתקן אותן באופן שתפסקנה להציק לנו – גם בעיניים וגם בנשמה. בחירת אופן תיקון השריטות ברכב, תלויה, בעיקר, בעומקן ובחומרתן של השריטות, כלומר, בכמות שכבות שאותן הצליחו השריטות לחדור – החל בשכבת ההגנה העליונה של צבע הרכב, דרך שכבת הצבע ועד לפח-עצמו.

תיקון שריטות ברכב

על מנת לתקן שריטה, יש להבין מהי חומרתה:

  • שריטה קלה – השריטה שטחית, פוגעת, אך ורק, בשכבת ההגנה ולא העמיקה והגיעה עד לשכבת צבע הרכב עצמה.
  • שריטה בינונית – השריטה חדרה את שכבת ההגנה והגיעה עד לשכבת הצבע של הרכב.
  • שריטה עמוקה – המקרה המאתגר ביותר. השריטה חדרה ועברה את שכבות ההגנה והצבע והגיעה עד לשכבת הפח שהפכה לגלויה פתאום. בעיקר שריטות מסוג זה רצוי למהר ולתקן, לא רק מהאספקט האסתטי אלא גם מאחר וחשיפת הפח עלולה להוביל להתפתחות נקודות קורוזיה, דבר ש”משדרג” את הבעיה ומעלה אותה מדרגה מבעיה אסתטית קלה לבעיה חמורה יותר.

איך ניתן לדעת אם השריטה שבצבע היא שטחית או עמוקה?

החליקו ציפורן בעדינות על אזור השריטה הבעייתי. אם הרגשתם שהציפורן שלכם “נתקעת” בשריטה ואינה ממשיכה לגלוש על פני השטח בצורה חלקה, רוב הסיכויים שהמדובר כאן בשריטה עמוקה.

שיטות לתיקון שריטות ברכב

ישנן מגוון שיטות לתיקון שריטות, נציג כאן את שתי השיטות השכיחות ביותר:

תיקון שריטות באמצעות פוליש

במקרים של שריטות קלות ו / או בינוניות, הפוליש המיועד לרכב עשוי, בהחלט, להצליח בהשגת המטרה. פוליש, נזכיר, הוא חומר נוזלי שמכיל בתוכו פורמולה כימית המסוגלת להמיס שכבה דקיקה של צבע, דבר שיביא להעלמת שריטות שטחיות, כמו גם כתמים בצבע הרכב. הטיפול כולל שטיפת הרכב, החלקת הפוליש באמצעות מכשירים מיוחד לליטוש, ולאחר מכן – מריחת ווקס שתפקידו לשמש שכבת מגן לצבע הרכב ולהוסיף לה ברק.

תיקון השריטות העמוקות בשיוף וצביעה מחדש

כשמדובר בשריטות עמוקות, קיים הצורך לשייף את האזור על מנת להוריד את השריטות. בשלב זה, הפחח ימלא את השריטות בחומר-יסוד, ויכין את אזור הרכב הספציפי (או את כל הרכב) לצביעה מחדש באמצעות ריסוס הצבע בלחץ. כאן, תיכנסנה לפעולה שתי שיטות הצביעה השכיחות – באמצעות התזה כשהשנייה שנחשבת גם ליעילה יותר היא צביעה בתנור – צביעה באמצעות אקדח התזת צבע המתבצעת בחדר שאטום לאבק וללכלוך מסוגים אחרים ובטמפרטורה מווסתת וקבועה. חשוב לזכור כי שריטות עמוקות, עלולות במהירות להפוך לכתמי קורוזיה, דבר שהופך את הטיפול בהן למורכב הרבה יותר.

מה המחיר של תיקון שריטות ברכב?

המחיר משתנה בהתאם לסוג השריטה, היקפה ועומקה. מחיר עבור שריטה קלה יחסית / שפשוף / פיצוץ צבע נקודתי שאינה צריכה עבודת פחחות ברכב וצביעה בצבע מיוחד ינוע בין 200 ש”ח ל-500 ש”ח. המחיר עבור תיקון שריטות עמוקות אשר מצריכות עבודות פחחות וצבע ינוע לרוב בטווח של 500-1000 ש”ח.