תחזוקת רכב היברידי

מכונית היברידית דורשת שגרת תחזוקה שונה מרכב רגיל, לעיתים גם בעלויות גבוהות יותר.
עם זאת, הקפדה טובה על הכללים ישנם סיכויים גבוהים לשמירה על תקינות הסוללה והרכב.

מה כוללת תחזוקת רכב היברידי?

שמן ומסננים

בשונה מרכב רגיל, החלפת שמן ומסננים ברכב היברידי נעשית לעיתים רחוקות יותר. כל 7 אלף עד 15 אלף ק”מ יהיה צורך בהחלפת שמן, ומסנן אוויר בכל 60 אלף ק”מ לערך.

סוללה

כמובן שברכב היברידי הסוללה היא רכיב מועד יותר לתקלות מאשר ברכב רגיל. הבעיה הגדולה במצב כזה, היא שבמקרה של צורך להחליף סוללה – עלויות ההחלפה גבוהות במיוחד. לפניכם מספר טיפים חשובים לשמירה על הסוללה תקינה ובמצב מיטבי לאורך זמן:

אוורור

חשוב לבדוק היכן נמצא פתח האוורור של הסוללה ולשים לב שהוא פתוח ולא חסום על ידי חפץ כלשהו.

לחות

לחות לא טובה לסוללת הרכב. זה אומר, שחשוב למנוע כל לחות שיכולה להגיע לפתחי אוורור ברכב ומהם לסוללה. לחות בסוללה עלולה לגרום ל”ספייק” – זרם שלא מגיע לסוללה וגורם לנפילת מתח, מה שמצריך את שיפוץ הסוללה או החלפתה במקרים מסויימים. לכן, גם אם קר ברכב ואתם מעוניינים להפעיל חימום – השאירו פתח אוורור קטן מהחלון.

שמירה על טמפרטורות נמוכות

הימנעו מכל מצב שיכול לגרום לחימום יתר של הסוללה. בארץ החמה שלנו זה אומר שחשוב לחנות במקום מוצל או לדאוג להצללה בחניה הפרטית שלכם. בנוסף, הקפידו להטעין את הרכב בעמדת הטענה ייעודית חכמה, שמונעת התחממות הסוללה ומאפשרת הטענה כמעט מלאה בתוך מחצית השעה.

הרכיבים האחראים על קירור הסוללה ברכב הוא בדרך כלל מזגן הרכב או סוללת קירור ייעודית. לכן, במצב של תקלה במזגן חשוב לתקן זאת בהקדם ולא להזניח.

תדלוק

יש צורך במילוי דלק? נהגי היברידיות רבים ממשיכים ליסוע ומתעלמים מההתראה. חשוב למלא בהקדם האפשרי, מה שימנע נזק לסוללה. חשוב להבין שהסוללה היא רכיב רגיש: מספיק נזק לתא אחד בסוללה וכבר יהיה צורך להחליף את כולה.

טיפול במוסך מקצועי

גם בטיפולים “קטנים” לכאורה, חשוב להגיע למוסך מורשה או לאיש מקצוע שמתמחה בתחום ההיברידיות. חלק מהמערכות ברכב ההיברידי מתנהגות בצורה אחרת, ואיש מקצוע שאין לו ניסיון והתמקצעות בתחום זה עלול לגרום נזק לרכב בלי כוונה. אי לכך, חשוב להקפיד לבצע את הטיפולים במוסך בעל ניסיון בטיפול ברכבים היברידיים לשם קבלת טיפול יעיל ונכון ולשם מניעת נזקים למערכות הרכב.