שיפורים לרכב

סקירה של השיפורים (ביצועים וקוסמטיים) הפופולריים ביותר לרכב

אין כמו הסיפוק שאותו ניתן להרגיש מביצועיו המשופרים של הרכב שלכם, מאחיזת הכביש המושלמת ומהשליטה המלאה שלכם ברכב – שכל אחד מהם, לכשעצמו, משפר את ההרגשה, אבל, ביחד, הם הופכים את חוויית הנהיגה שלכם מ”נהיגה מנקודה A לנקודה B” לתחושה עוצמתית וממכרת. אם גם אתם בין חובבי הנהיגה והמוטוריקה, סביר להניח שהבנתם כבר שאנחנו לא מדברים על שיפור חד-פעמי ויוצא דופן, אלא על דרך חיים, כי רכבים משופרים הם אהבה שרק גדלה, מתגברת ומשתפרת עם השנים.

בשנים האחרונות, חווה תחום השיפורים לרכב תאוצה משמעותית, שאותה ניתן להגדיר רק במילה אחת – מהפיכה. את סוגי השיפורים המוצעים כיום לרכב ניתן לחלק למס’ תחומי שיפור עיקריים – תוכנה, שיפורי מנוע ושיפורים קוסמטיים.

שיפורים לרכב

שימוש בתוכנת ניהול מנוע

השימוש בתוכנה לניהול מנוע ברכבים המוגדשים נחשבת לאחת מהאופציות הפופולאריות ביותר בין חובבי השיפורים ברכב. תוכנה כזו מסוגלת להעלות את הספקי המנוע ושיפור צריכת הדלק השוטפת, במקביל לשמירה על הביצועים המקצועיים. שיפור מנוע הרכב מבוסס על שבב או תוכנה מתקדמת. שימוש תוכנה ייחודית לניהול המנוע מסוגל להפיק עד לכ-80 כ”ס מעל יותר להספק המקורי של המנוע, ובכך, כמובן, הוא גם מאפשר לכם ליהנות ממנוע עוצמתי.

שיפורי מנוע

מרבית הרכבים הממונעים המשתמשים כיום בכבישים מצוידים במנוע בעירה פנימית – המנוע הפופולארי וגם הבסיסי ביותר. מנוע זה הוא מנוע הממוצע ביותר בביצועיו, הוא גם לא ממש מנוע “חכם”. כלומר, הוא אינו מותקן באופן שמאפשר לכם לנצל, באופן המיטבי, את האנרגיה הזמינה לו. זאת, מהאספקטים של מהירות, ניצול כוח המנוע וניצול הדלק שמגיע אליו. למעשה, בואו ונפתיע אתכם – רק כ-20% או 30% מהחום שנפלט מהמנוע מנוצל לצורך הנעת הרכב. כל שאר האנרגיה נפלטת החוצה מהמנוע או מנותבת למערכת קירור.

כיום, בזכות המבחר המגוון של הדרכים והאמצעים לשיפור, נפתחה בפנינו האפשרות להגדלת כמויות הדלק והאוויר שנכנסות לרכב, תוך הקטנת ההתנגדות שמופעלת על מנוע:

שיפורי הפילטר יכולים להקל על מנוע הרכב יניקת אוויר, תוך שהם מאפשרים למצערת הפחתה עד למינימום של החנק המתרחש בסל”ד הגבוה.

התקנת הדיזה מאפשרת העברת דלק רב יותר למנוע הרכב המשופר.

התקנת מערכת פליטה חדשנית (אגזוז) משפרת את יכולותיו של מנוע הרכב לשריפה יעילה יותר של הדלק והגעה להספקים משמעותיים בהרבה יותר.

שיפורים קוסמטיים

השיפורים הקוסמטיים פותחים בפני בעלי הרכבים לא מעט אופציות לשיפור הנראות החיצונית של הרכב, בין שיפורים אלה:

  • ג’אנטים מגנזיום יעניקו לרכב את המראה הספורטיבי המדהים
  • שימוש בניקלים ופסי קישוט לרכב
  • לוחות שעונים מתקדמים ישפרו את חוויית הנהיגה ברכב
  • שיפור רמקולים ומערכות שמע
  • מערכות מולטימדיה מתקדמות