שיפוץ / החלפת משאבת הגה ברכב

תקלה במשאבת ההגה ברכב עלולה לסכן חיים, לכן חשוב במקרה כזה לטפל בתקלה בהקדם האפשרי

סובלים מבעיות במשאבת ההגה ברכב? קאר צ’ק מספקת שירות שיפוץ והחלפה של משאבות הגה ופתרונות מתקדמים לכל מערכת ההיגוי. לייעוץ והזמנת שירות מקצועי במחירים משתלמים מיוחד צור כעת עם המומחים של קאר צ’ק!

משאבת הגה שיפוץ

תפקידה של משאבת ההגה הוא להפוך את סיבוב ההגה לקל ואפשרי, שכן בלעדיה הזזת ההגה הייתה כרוכה בהזזת סרני הגלגלים עצמם, מה שמצריך כוח רב. משאבת ההגה מזהה את סיבוב ההגה באמצעות לחץ הידראולי שמשתחרר בעת סיבוב ההגה. המשאבה מזרימה שמן אל מערכת ההגה והגלגלים, מה שהופך את התנועה לקלה יותר.

תקלות נפוצות במשאבת ההגה

קיימות תקלות ייחודיות לחלק משאבת הרכב. לרוב נוטות המשאבות להתקלקל לאחר מספר שנים של שימוש, בעקבות בלאי ושימוש יתר.

ניתן להבחין בבעיה במשאבה כאשר קיים טפטוף של שמן מכיוון המשאבה, או לחילופין כאשר המשאבה כבר לא תתפקד ויהיה צורך בכוח בסיבוב ההגה. בדרך כלל בעיה במשאבה תופיע כאשר סיבוב ההגה יהיה “קשוח” בעת נסיעה איטית (כגון יציאה מחניון). הגה קשוח בעת נסיעה מהירה מצביע לרוב על בעיה בהגה עצמו.

תיקון משאבת הגה

לצורך תיקון משאבת הגה יש להגיע למוסך המתמחה בתחום זה. לעיתים יהיה צורך בהחלפה של מיכל אגירת השמן או שטיפה יסודית שלו. אם הבעיה נמשכה זמן רב, ייתכן ויהיה צורך לבצע שטיפה על כלל מערכת ההיגוי, כולל הצנרת וחלל המשאבה, עקב שאריות של שמן שייתכן והצטברו בצינורות.

תיקון משאבת הגה עשוי לעיתים להיות מורכב ועל כן גם יקר. מומלץ לברר אודות אפשרות של תיקון במספר מוסכים שונים המתמחים בתחום כדי להשוות בין הצעות המחיר.

שירות שיפוץ / החלפת משאבת הגה

במידה ומשאבת ההגה ברכב נוזלת, מרעישה או ישנו חשד לבעיה כלשהי אתם מוזמנים לפנות אל קאר צ’ק, אנו מספקים שירות מקיף של תיקון והחלפת משאבות גיר עבור כל היצרנים והדגמים במחירים משתלמים במיוחד, כולל אחריות מקיפה. לאחר התיקון יתבצע כיוון פרונט ונסיעת מבחן.

שאלות ותשובות

רכישת משאבה חדשה מקורית מהיצרן עולה יקר יחסית: בסביבות 5 אלף ₪ בממוצע.

לכן, האופציה הנוספת והפופולארית היא רכישה של משאבת הגה חלופית, בסכום של כ- 1,300 ₪ בממוצע. במידה ובוחרים באופציה זו, חשוב לשים לב שהמשאבה איכותית ומתפקדת היטב. 

במידה והתקלות במשאבה נובעות מבלאי או שימוש ארוך זמן, לרוב שיפוץ כבר לא יועיל ויהיה צורך להחליפה. בנוסף, מקרים שבהם המשאבה כבר אינה מתפקדת כלל עדיפים לרוב בהחלפה על פני שיפוץ, שכן שיפוץ במצב כזה יכול לעלות בסכומים גבוהים יחסית.

התשובה היא – תלוי. אם במוסך נאמר לכם שעלויות השיפוץ תהיינה גבוהות במיוחד, ייתכן ויהיה עדיף כבר להחליף את המשאבה באחרת. במידה והשיפוץ אינו מורכב או יקר יחסית, מומלץ לשקול אופציה זו ולקבל הערכה אודות משך הזמן המשוער שהמשאבה תמשיך לתפקד היטב לאחר השיפוץ.

במידה ונשמעים רעשים מכיוון משאבת ההגה בעת סיבוב ההגה, ייתכן וקיימת בעיה ברצועת ההגה, כגון רצועה רופפת או מתוחה מידי, או לחילופין קרע ברצועה. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, העיקריות שבהן הן התייבשות הרצועה והתארכותה.