שיפוץ / החלפת מסרק הגה

מידע טכני אודות תקלות נפוצות במסרק כולל שירותי שיפוץ והחלפת מסרק לכל סוגי הרכב

ישנה בעיה במסרק ההגה ברכב? בקאר צ’ק אנו מספקים שירות שיפוץ / החלפת מסרק הגה לכל סוגי הדגמים במחיר המשתלם בישראל, כולל אחריות מלאה. 

מסרק הגה - מידע כללי ותפקיד

מסרק הגה הוא החלק האחראי על החיבור שבין תנועת ההגה לבין סיבוב הגלגלים. החלק קיבל את שמו בעקבות צורתו שכעין מסרק ארוך על מוט, על בסיס גלגל שיניים. בעת סיבוב ההגה נע גלגל השיניים ומניע את המסרק, והוא בתורו מניע את המוט – שמסובב את גלגלי הרב הקדמיים ימינה ושמאלה.

שיפוץ מסרק הגה

תקלות נפוצות במסרק הגה

  • גלגלים לא מגיבים לתנועת ההגה – אם אתם בנסיעה והרכב לא נוסע בכיוון אליו אתם מסובבים את ההגה, או מגיב רק בכיוון מסויים, קיימת בעיה במסרק ההיגוי. ניתן לבדוק זאת באמצעות סיבוב ההגה בעת חניה על משטח ישר והרמת האמברקס. במצב זה הגה תקין יהיה קשה לסיבוב. כאשר קיימת תקלה ההגה יהיה “חופשי” וקל לסיבוב.
  • רעש נקישות או דפיקות בעת פניה בנסיעה – סימן לתקלה במסרק ההגה. לעיתים הרעש יישמע שוב בעת חזרת ההגה למקומו לאחר הפניה. בעיה שנובעת בדרך כלל מבלאי או שחיקה במסרק ההגה.
  • הגה קשיח או נוקשה – קושי רב בעת סיבוב ההגה או צורך בהפעלת מאמץ לצורך כך מעידים על בעיה במסרק ההגה.
  • הגה לא חוזר למקומו לאחר פניה – מצב שבו יש צורך למשוך את ההגה כל הזמן בחזרה לאחר פניה או סיבוב. במקרים רבים מצב כזה יכול להוות סכנה. מומלץ להגיע בהקדם לטיפול.

אבחון וטיפול במסרק

כאמור, בחלק מהמקרים  ייתכנו גורמים נוספים לתקלה מלבד בעיה במסרק ההגה. לכן, מומלץ להגיע לאבחון התקלה במוסך מתאים. עבודה של החלפה או תיקון מסרק הגה היא לרוב מאתגרת. למרות שעלותו של מסרק חלופי בלבד אינה גבוהה, עבודת התיקון או הטיפול במערכת כולה עשויה לעלות לא מעט, בהתאם לסוג הבעיה.

מומלץ לא לנסות לטפל בבעיה באופן עצמאי. אנשים רבים שאינם בעלי מקצוע מתחום הרכב אך בקיאים היטב במערכת כבר ניסו ונכשלו פעמים רבות. מדובר במערכת מורכבת.

לאחר הטיפול במוסך, מומלץ לבדוק את רמת נוזל ההיגוי במיכל (לעיתים במהלך הטיפול דולף נוזל רב עד כדי מחסור) וכן לבדוק האם המוסך מבצע יישור הגה לאחר הטיפול – עניין חשוב לטפל בו לאחר התיקון.

עם זאת, לאחר טיפול איכותי במסרק ההגה, ניתן להרגיש הבדל גדול לטובה בחוויית הנהיגה וסיבוב הרכב. חשוב לא לדחות את הטיפול שכן חלק מהבעיות במסרק ההגה עלולות לסכן את הנהג ויושבי הרכב בעת נסיעה.