ריח רע מהמזגן ברכב

מהן הסיבות לכך וכיצד מסלקים באופן יעיל את הריח המטריד?

ריח רע המופיע בעת הפעלת המזגן ברכב נחשב לתופעה שכיחה למדי, העלולה להופיע גם בכלי רכב חדשים. לרוב, הופעתו של הריח הרע תהיה תלויה במספר קריטריונים, כדוגמת היקף השימוש שנעשה במזגן ותדירותו, טווח הטמפרטורות שבהן המזגן המופעל וגם – ברמת התחזוקה השוטפת שלה זוכה הרכב. ברוב המקרים, מקור הריח הרע מהמזגן ייגרם בשל הצטברות בקטריות במערכת המיזוג שברכב, ובהתאמה לכך, לרוב, הפתרונות המוצעים יתבססו על הניקוי של המערכת וחיטוי שלה.

ריח רע מהמזגן ברכב

ריח רע מהמזגן ברכב, מקורו, בדרך כלל, בשלושה גורמים נפוצים:

  • הצטברות של בקטריות בפילטר המזגן
  • הצטברות של הבקטריות ביח’ הפנימית ו / או בתעלות המזגן
  • סתימה / חסימה במערכת הניקוז של מזגן הרכב

בעת פעולתו, מייצר מזגן הרכב כמות לחות גבוהה, שנוצרת בשל העיבוי. הלחות מתפשטת לכל חלקי המזגן, מהפילטר החיצוני של המיזוג, דרך תעלות המיזוג והיח’ הפנימית וכלה בפתחי יציאת המיזוג ברכב. הלחות, באופן טבעי, מהווה קרקע פורייה מאד להתפתחותן של בקטריות מסוגים שונים, בעיקר כשהמזגן מופעל על טמפרטורה גבוהה (חימום) או כשהוא מופעל לעיתים נדירות בלבד. כך, לדוגמה, כשאתם רגילים להפעיל את מזגן הרכב על מיזוג האוויר הפנימי, ייתכן מאד שלא תחושו בריח הרע, אבל כשתעבירו אותו למצב שהמזגן מכניס אוויר מבחוץ, הריח הרע יפתיע ויופיע. זאת, מאחר ובצנרת המובילה את האוויר לתוך הרכב מבחוץ הצטברו הבקטריות במשך כל הזמן הרב שבו לא השתמשתם בה.

כיצד מסלקים ריח רע מהמזגן ברכב?

הדרך הראשונה לפתור את בעיית הריח הרע שמתפשט ברכב היא ניקוי יסודי של המערכת. על אף, שבמקרים מסוימים, יהיה אפשר לפתור את הבעיה באמצעות החלפת הפילטר של המזגן במרבית המקרים, תצטרכו ניקוי יסודי יותר של כל המערכת – הפילטר, תעלות המיזוג והיחידה הפנימית. ניקוי מסוג זה יבוצע באמצעות השילוב בין אדי קיטור, חומרי חיטוי ולחץ אוויר. ובמקרים הקיצוניים, ניתן להסלים את האמצעים ולהיעזר בהזרמה למערכת של גז אוזון במשך כ-60 דקות. גז זה, בשל תכונותיו, מסוגל לחדור לכל חלק במזגן ולחסל את הבקטריות בכל מקום שאליו הוא מגיע. אבל, כאמור, זהו פתרון קיצוני, שבמרבית המקרים, לא תידרש נקיטה בו.

גורמים נוספים להתפתחות ריחות לא נעימים מהמזגן

עד כה, התמקדנו בריח העובש הנודף מהמזגן שברכב (שלפעמים, עבור אנשים מסוימים, עלול להריח מעט כמו חומץ). במקרים הללו, כאמור, המדובר בהצטברות הבקטריות. אבל, במקרים אחרים, אתם עלולים להריח, למשל, סרחון של נבלה שנודף מהמזגן. צר לנו להיות אלו שמבשרים לכם את זה, אבל רוב הסיכויים, שבדיוק בזה המדובר – בעל חיים (לרוב עכבר או עכברוש) שנלכד באחת מהמערכות המכניות שברכב, מת שם, ומפיץ ריח רע אל תוך הרכב באמצעות תעלות מיזוג האוויר. במקרה זה, תוכלו לסרוק את אזור מנוע הרכב ותעלות המיזוג בכוחות עצמכם, או, לחילופין, להגיע לטיפול אצל איש מקצוע, שמסוגל לאתר את מקור הריח הרע, לחלץ אותו ולטפל בבעיית הריח הרע.