הוצאת ריח רע מהרכב

ריחות רעים ברכב וטיפים שימושיים שיסייעו לכם להיפטר מהם

תא הנהג והנוסעים של הרכב הוא מקום סגור וקטן שחלקו הגדול גם מחופה בריפוד שנוטה לספוח ריחות ולעיתים אלו ממש נדבקים לרכב ומתגלים כמטרד קשה לסילוק. הכנו עבורכם סקירה קצרה על הריחות הכי ‘בעייתיים’ שנדבקים ברכב, כיצד להימנע מהם וכיצד להיפטר מהם.

ריח רע ברכב
  • חומר אורגני שנשכח מתחת לכיסא:

בדרך כלל מדובר בפריטי מזון, כמו סנדוויץ’ חצי לעוס, שנשכחו ונקברו בכיסי הצד של הדלתות או מתחת לכיסאות. הזמן חולף וכמו כל חומר אורגני שלא נשמר בתנאי קירור מתפתח ריקבון שהופך לבעיית ריח רע ברכב. הפתרון, במקרה הזה פשוט, הקפידו לוודא שלא ‘קברתם’ ברכב מזון או חיתולים ישנים. לרוב הכנסת הרכב לשטיפה פנימית תסלק גם את הריח הרע.  

  • קיא והפרשות אחרות:

הקאה במכונית היא לא עניין נדיר ואם יש לכם ילדים קטנים או חיות מחמד שאתם נוהגים להסיע גם הם יכולים לתרום הפרשות שונות ומשונות שמחוללות ריח רע מאוד. ריח של קיא מייצר צחנה איומה ואם נספג בריפוד מדובר בצרה. גם פה ההמלצה היא על שטיפה יסודית של הרכב ושימוש בשמפו מיוחד לריפוד בו נספגו ההפרשות.

  • ריח של עובש:

ריח של עובש נוטה להתפתח כאשר מצטברים מים במכונית (בדלתות או על רצפת הרכב), מדובר בריח מעופש ומטריד. בדרך כלל שאיבת המים העומדים וייבוש הרכב גם יסלק את הריח הרע. מקור נוסף לריח עובש ברכב הנו המזגן של הרכב שלפעמים, בעיקר אחרי תקופה ארוכה בו הוא לא היה בשימוש, עובש פושה בפילטרים שלו. במקרה כזה צריך לנקות ואפילו להחליף את הפילטרים. ניתן למנוע את הבעיה במזגן באמצעות ריסוס חומר מונע עובש. 

  • ריח עשן סיגריות:

אחד הריחות הכי עיקשים ברכב הוא הוא ריח של עשן סיגריות. הריח הזה מתעתע, משום שבשונה מהריחות האחרים שסקרנו שדוחים כל אדם סביר, הדחיה מריח הסיגריות היא עניין אישי. יש מי שזה לא יפריע לו (מן הסתם זה כולל את כל ציבור המעשנים) ומנגד יש מי שריח עשן הסיגריות מעורר בו דחיה קיצונית ושאט נפש. הבדל נוסף בין ריח הסיגריות לריחות הלא הנעימים האחרים, הוא שבשונה מהריחות האחרים שהם לרוב תולדה של אירוע נקודתי ספציפי (הקאה ברכב, חדירת מים, שכחת מזון וכו’), ריח של עישון יכול לנבוע מדפוס (יש אנשים שפשוט נהנים לעשן בנהיגה) שיכול לייצר קונפליקט בין כמה אנשים שמשתמשים באותו רכב. לכן, למניעה וסילוק של ריח עשן סיגריות נייחס פסקה נפרדת.

כיצד נפטרים מריח עשן סיגריות ברכב?

יש כמה דרכים בהם אפשר להיפטר מריח של עשן סיגריות, גם אם חלק מהשיטות ישמעו לכם בגדר ‘שיטות סבתא’, הם בהחלט יעילות ושווה לנסות ולבדוק מה עובד הכי טוב עבורכם.

  • דפים של מרכך כביסה:

מעבר על המושבים עם דפים של מרכך כביסה יסייע לסילוק ריח העשן ויכניס לתוך הריפוד ריח נעים של כביסה נקייה.

  • פולי קפה:

פולי קפה טריים הם בעלי ריח דומיננטי ונעים (ואפילו בעל אפקט מעורר מה שתמיד טוב כשנוהגים ברכב) שלרוב ינטרל ויבלע את ריח עשן הסיגריות. 

  • מקלות קינמון או קליפות תפוז:

כמו במקרה של פולי הקפה הרעיון הוא למסך את ריח הסיגריות עם ריח דומיננטי נעים וטבעי. מכאן זו כבר העדפה אישית. ריח קינמון מתקתק או ריח הדרים מרענן?

  • חומץ:

חומץ הוא כנראה אחת מתרופת הסבתא העתיקות לסילוק ריחות לא נעימים מהרבה מקומות. במקרה של הרכב, פשוט השאירו בלילה כוס חומץ במחזיק הכוסות הצמוד לכיסא הנהג והוא כבר יספח את ריח הסיגריות במהלך הלילה.

שירות דייטלינג לנטרול ריחות רעים

דיטיילינג הינו שירות של ניקיון יסודי לרכב, אשר מתבצע במקומות ייעודיים לכך ולא במכוני שטיפה סטנדרטיים. הטיפול נעשה באמצעות מכשור מתקדם וייעודי שמסייע בביצוע מהפכה של ממש ברכב, הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני. במידה וישנו ריח רע ברכב שלכם ולא הצלחתם להיפטר ממנו בדרכים פשוטות שירות דייטלינג שכולל גם נטרול ריחות רעים יכול להיות הפתרון עבורכם.