איך מנקים פנסים ברכב? - עשה זאת בעצמך

עכירות או דהייה הן תופעות נפוצות שמתרחשות בפנסי רכב. התופעות מתאפיינות בפנסי רכב מאפירים או מצהיבים, שממעטים בעוצמת האור הבוקעת מהנורה והיא מתרחשת בעקבות נזקי מזג אוויר או קרינת שמש הפוגעת במכסה השקוף של הפנסים. מומלץ לטפל בבעיה מיד עם הופעתה, אחרת עוצמת האור עשויה להיות נמוכה באופן משמעותי ולסכן אתכם בזמן נהיגה בחשיכה או בערפל. עם זאת – לא חייבים לרוץ למוסך – חידוש פנסים לרכב הוא דבר שגם אתם יכולים לעשות, עם כמה אביזרים פשוטים שיש לכל אחד בבית.

חידוש פנסים ברכב

עכירות או דהייה הן תופעות נפוצות שמתרחשות בפנסי רכב. התופעות מתאפיינות בפנסי רכב מאפירים או מצהיבים, שממעטים בעוצמת האור הבוקעת מהנורה והיא מתרחשת בעקבות נזקי מזג אוויר או קרינת שמש הפוגעת במכסה השקוף של הפנסים.

מומלץ לטפל בבעיה מיד עם הופעתה, אחרת עוצמת האור עשויה להיות נמוכה באופן משמעותי ולסכן אתכם בזמן נהיגה בחשיכה או בערפל. עם זאת – לא חייבים לרוץ למוסך – חידוש פנסים לרכב הוא דבר שגם אתם יכולים לעשות, עם כמה אביזרים פשוטים שיש לכל אחד בבית.

האביזרים הנדרשים:

אופן הפעולה

  1. הרטיבו מעט את המטלית ומרחו בעזרתה כמות מהמשחה שתכסה את כל שטח פני הפנס
  2. השאירו את המשחה על הפנס למשך כדקה
  3. בעזרת נייר ניגוב ומים, נקו את המשחה מהפנס.

התוצאה תהיה מכסה פנס נקי ומבריק. קיימות חברות רבות בשוק המציעות מוצרי חידוש פנסים לרכב באופן עצמאי, אך כמובן שזו האפשרות החסכונית ביותר מבין כולם.

חשוב לדעת

רכבים רבים אינם עומדים במבחן רישיון הרכב בגלל בעיית עכירות בפנסי הרכב.

פעולת הניקוי באמצעות משחה מועילה למשך כמספר חודשים. לאחר מכן צפוי הפנס להיעכר מחדש. ניתן לקבל שירות של חידוש פנסי רכב במוסכים השונים – שם ילטשו את הפנסים באביזרים מיוחדים, מה שיהווה פתרון לטווח רחוק.

סרטון הדרכה לחידוש פנסים ברכב: