אחריות יצרן רכב

מהי כוללת ודגשים חשובים אליהם יש לשים לב במסמך האחריות

אחד מהטיעונים הנפוצים ביותר שאנחנו שומעים התומכים בקנייתו של רכב חדש (בניגוד לרכישת רכב מיד שנייה) הוא האחריות, וגם – השקט הנפשי שאותו אחריות כזו מקנה בכל הנוגע להוצאות הנדרשות לתיקונים, במקרים בהם הם נדרשים. כי הפתעות הן יופי-טופי, אבל בהצעות נישואין ובימי הולדת, לא בנוגע לרכב שלכם.

האחריות הניתנת לרכב חדש שזה עתה רכשתם אינה תלויה, אך ורק, בחברה המייבאת אותו, למרות, שעל פי החוק הישראלי, החברה המייבאת את הרכב מחויבת בהענקת תקופת אחריות שהיא לפחות בת שנתיים-ימים וללא הגבלת הנסועה, בעת רכישתו של רכב חדש.

בנוסף, תקופת האחריות המוענקת על ידי החברה המייבאת אינה יכולה להיות קצרה מזו המוענקת על ידי החברה המייצרת את הרכב. אבל כאן, חשב להיות ערניים ולדעת, כי קיימים פערים בין תנאי ותקופות האחריות של החברות המייצרות את הרכבים במדינה אחת לבין התנאים ותקופות האחריות שמעניקה החברה המייצרת לרוכשים במדינה אחרת.

אחריו יצרן רכב

אחריות יצרן מול אחריות יבואן

ואם חשבתם שזה מורכב, חכו, מכאן זה הולך ונעשה מורכב עוד יותר, מכיוון שישנן חברות יבואניות רכב שמעניקות לרוכשים, אך ורק, את המינימום שאותו דורש מהן החוק, בעוד שיבואניות אחרות מעניקות לרוכשי מהן תקופת אחריות ארוכה יותר ותכולה מקיפה בהרבה יותר. אבל רוב החברות המייבאות מציאות את התנאים שהפכו לסטנדרט בתחום בישראל – שלוש שנים אחריות ו-100,000 ק”מ.

בעת השוואה בין תנאי האחריות השונים, חשוב להיות רגישים לניואנסים ולבדוק, למשל, האם תקופת האחריות המוארכת או הרחבת האחריות מתייחסת רק לחלק מרכיבי הרכב ולא לכולם, כך שמומלץ בחום לא להתרשם מהכותרות המפוצצות ולקרוא את האותיות הקטנות, שביניהן, עלולים להסתתר ה”קוצים” הקטנים שידקרו אתכם בעתיד, בזמן אמת, כשתזדקקו להפעלת האחריות.

מה עוד חשוב לדעת על אחריות יצרן?

  • דיברנו קודם על פרק זמן של שלוש שנים שהוא הסטנדרט כיום. אבל, ראוי לציין, כי גם כאן, חשוב לבדוק את העניין לעומק, מכיוון שקיימים לא מעט מקרים שהאחריות הנוגעת לשנים השנייה והשלישית הינה מוגבלת ולא דומה להיקף ולתכולת האחריות שנתנה בנוגע לשנה הראשונה.
  • סייג ספציפי המופיעה באחריות הוא היותה מותנית בהתחייבותו של בעל הרכב לבצע את טיפולי התחזוקה השוטפים והקבועים. לצורך זה, חשוב לא רק לטפל ברכב במרכזי השירות המורשים, אלא גם לדאוג לתיעוד מהימן של כלל הטיפולים המבוצעים בספר הרכב.
  • במסגרת תקופת ותנאי האחריות, רוכש הרכב יהיה זכאי בהחלפת חלקים ברכב בחלקי החילוף המקוריים. ולכן, כשאתם מביאים את הרכב לטיפול, בין אם במהלך תקופת האחריות ובין אם לאחריה, חשוב שתבדקו שהחלקים המורכבים ברכב הינם מקוריים בלבד. דבר שעלול להתגלות כבעיה, על רקע פתיחת שוק הטיפול ברכבים במסגרת האחריות על ידי מוסכים שאינם מרכזי טיפול מורשים על ידי היצרן / היבואן, בעקבות עניין חופש התחרות בעולם הרכב.

התקנת נעילת דיפרנציאל - מה חשוב לדעת?

נעילת דיפרנציאל איננה אוניברסלית, כך שקיים צורך לוודא מול המתקין המורשה כי אכן קיימת נעילה המתאימה לסרן המותקן ברכבכם.

אופן ההתקנה – הדיפרנציאל המקורי שברכב מוחלף בנעילה, שאליה מועברת סבבת (קורונה) המקורית של הרכב. הנעילה מופעלת באמצעות לחץ אוויר, ולכן, במקביל לחילוף, יותקן בתא מנוע הרכב קומפרסור ייעודי שממנו יוצא צינור האוויר לסרן ומתחבר לנעילה. ברכב עצמו יותקנו שני מתגים (עשויים להיות גם שלושה – במקרים בהם מותקנת גם נעילת דיפרנציאל קדמית ברכב). המתג הראשון מפעיל את הקומפרסור ודורך את המערכת, ואילו המתג השני הוא המתג המפעיל את הנעילה-עצמה. הקומפרסור המותקן ברכב פועל באופן אוטומטי ודואג למילוי עצמי מידי זמן-מה ללא צורך בהתערבותו של הנהג.